۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰

فرمانده بسیج دانشجویی البرز:

شفافیت منجر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود

شفافیت منجر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود

کرج - فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز گفت: شفافیت در نهایت منجر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد.

جعفر فلاح نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شفافیت در انتخابات شورای شهر از اصول پذیرفته شده نظام حکمرانی در کشورهای جهان و کشور ماست که موجب پاسخگوتر شدن مسئولین نسبت به مردم می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه در کشور ما موضوع شفافیت بسیار بر سر زبان‌ها افتاده اما هر روز که می‌گذرد، خسارت ناشی از عدم شفافیت بیشتر در کشور تحمیل می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز تصریح کرد: در فرمایشات امیرالمومنین (ع) اشاراتی به این موضوع داریم که مسئولین باید با مردم صداقت داشته باشند و به جز موارد خاص امنیتی و امورات جنگی نباید در حکمرانی از مردم اقدامی پنهان شود.

شفافیت یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با فساد و کشف جرم است

وی با بیان اینکه شفافیت یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با فساد و کشف جرم است، خاطرنشان کرد: شفافیت موجب کشف جرم در شورای شهر که مشهود است، می‌شود و باعث می‌شود، مردم نسبت به امورات شهری و نظامات شهری بیشتر آشنا شوند.

فلاح نژاد گفت: باعث تأسف است که در نظام حکمرانی ما در چند سال اخیر شاهد دستگیری‌ها و کشف جرایم از مسئولین بودیم و در این استان هم این موضوع صدق می‌کند و این امر به خاطر عدم شفافیت آنها بوده است.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از شفافیت می‌شود، منظورمان محدود به نماد، نهاد یا سازمان خاصی نیست، اظهار کرد: ما معتقدیم مصوبات مجلس شورای اسلامی در قضیه شهر و روستا و تصمیمات عالی قوه مجریه می‌توانند شفافیت را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز بیان کرد: وقتی مردم بدانند حاکمان آنان در بخش اعظمی از تصمیمات خود شفاف عمل می‌کنند، آن وقت همراهی بیشتری در اجرای تصمیم‌گیری خواهند داشت و بهتر می‌توانیم مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: برای نمونه می‌توان به تصمیم یکباره دولت نسبت به گرانی بنزین در سال ۹۸ اشاره کرد، اگر در این زمینه شفاف سازی صورت می‌گرفت، اغتشاشات گرانی بنزین در کشور رخ نمی‌داد.

شفافیت درقوه مجریه کمرنگ مانده است

فلاح‌نژاد خاطر نشان کرد: مسئولین باید در بحث گرانی، قطعی برق، خبرهای گرانی بنزین در فضای مجازی شفاف‌سازی کنند، چراکه این امر در دستور کار دولت قرار نگرفته است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز با بیان اینکه اما در قوه مجریه بحث شفافیت کمرنگ مانده و هیچ اقدامی صورت نگرفته است، اظهار کرد: به تبع آن زیر مجموعه قوه مجریه استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شوراهای شهر و شهرداری‌ها اقدامات خود را برای مردم شفاف‌سازی نمی‌کنند تا مردم را به مشارکت حداقلی در انتخابات دعوت شوند.

وی بیان کرد: حلقه مفقوده نظام اجرایی ما در بحث شفافیت است که این امر باید به خوبی در کشور انجام شود.

فلاح نژاد متذکر شد: اگر ساز و کار مناظراتی که در قالب کاندیدای ریاست جمهوری انجام می‌شود، توسط صداوسیمای البرز برای کاندیدای شورای شهر صورت بگیرد و آنها با مردم شفاف صحبت کنند، مردم مشارکت حداکثری در انتخابات خواهند داشت.

کد خبر 5224602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha